الاثنين، 24 أغسطس 2020

European Green Deal الصفقة الخضراء الأوروبية

  




















The European Commission designed the European Green Deal to become climate neutral by 2050. To achieve this goal, emissions caused by fossil fuels such as oil, coal or natural gas must be completely avoided or offset. Numerous measures support the medium- and long-term objectives, from a programme to build one million charging stations for electric cars across Europe to research into a CO2-free steel production. The European Union (EU) wants to increase its interim target for 2030 significantly: According to current political proposals, CO2 emissions are to be reduced by 50 or even 55 percent compared to 1990 levels. How can these ambitious climate protection plans be implemented? EU Commission President Ursula von der Leyen presented a package of measures for socio-ecological change as part of the Green Deal, which should benefit the people and the economy in Europe. In addition to investments in drastic emission reductions, the Green Deal also provides for increasing investments in cutting-edge research and innovation.

The Wuppertal Institute takes this opportunity to present part of its projects and publications on this topic.

Integrated industry and climate policies needed: Wuppertal Institute provides suggestions for implementing the European Green Deal
EU Commission's "Green Deal" sets the goal of achieving European greenhouse gas neutrality by 2050. This poses major challenges for energy-intensive industries such as the basic materials industry. How can we strike a balance between the ambitious EU climate targets and the energy-intensive production of steel, cement, chemicals, glass and paper? Prof. Dr. Manfred Fischedick, Scientific Managing Director, and Prof. Dr. Stefan Lechtenböhmer, Director of the Future Energy and Industry Systems Division of the Wuppertal Institute, offer their recommendations for the future design of the policy framework. The In Brief, "An Integrated Climate-Industrial Policy as the Core of the European Green Deal," shows how the transformation process can succeed at the relevant levels. The two authors lay out four key agenda  items

·     The establishment of climate-neutral and circular value chains for products in the basic materials industry

·     Increased incentives and sufficient policy strategies for sustainable business areas along the value chains

·     A clear policy direction for major technology and infrastructure investments

·     An integrated climate, energy, and industrial policy as a central component of the European Green Deal

The task of designing a greenhouse gas neutral industry can only be solved jointly in close cooperation between industry, science and politics. The initiative "IN4climate.NRW", in which the Wuppertal Institute heads the scientific competence centre "SCI4climate.NRW" for a climate-neutral and sustainable industry, offers a platform for scientific support.

Further information on the projects and publications can be found under the links below.

 

 



ستجيب الحكومات في جميع أنحاء العالم بمجموعات تحفيز اقتصادي واسعة النطاق للأزمة الناجمة عن جائحة COVID-19  سيحدد تصميم حزم الحوافز الاقتصادية هذه أيضًا الظروف الإطارية المركزية لسياسة المناخ المستقبلية حول العالم كله :
يمكن لحزم الحوافز أن توفر زخمًا قويًا للاقتصاد الصديق للمناخ أو ترسيخ الممارسات الاقتصادية غير المستدامة. وولفجانج أوبيرجاسيل ولوكاس هيرمويل من وحدة أبحاث إدارة المناخ العالمية في معهد فوبرتال وسيباستيان أوبرثور من جامعة بروكسل الحرة يناقشان كيف يمكن للسياسة المناخية الدولية أن تساهم في الانتعاش الأخضر في ورقة المناقشة الجديدة "تسخير إدارة المناخ الدولية لدفع المشاركة الخضراء - الإنعاش بعد الوباء ". مع تطوير حزم التحفيز الاقتصادي الآن ولكن تم تأجيل مؤتمر المناخ في غلاسكو إلى نوفمبر 2021 واستمرار تغير المناخ بلا هوادة ، يلزم الآن اتخاذ إجراءات سريعة على مستويات مختلفة
بعد تأجيل مؤتمر المناخ في غلاسكو ، دعا خبراء من المجتمع العلمي والمنظمات البيئية إلى عدم التهاون في مكافحة تغير المناخ وعدم إضاعة الوقت. ولكن ما هي المساهمة الملموسة التي يمكن أن تقدمها المؤسسات الدولية للمساعدة في معالجة مشاكل مثل تغير المناخ ووباء  COVID-19
يوضح ولفجانج أوبيرجاسيل ، الرئيس المشارك لوحدة أبحاث إدارة المناخ العالمية في قسم الطاقة والنقل وسياسة المناخ في معهد فوبرتال: "أولاً ، يمكن للمؤسسات الدولية إرسال توجيهات وإشارات بشأن الاتجاه الذي يجب أن يتخذه المجتمع الدولي. ثانيًا ، يمكنهم أيضًا المضي قدمًا إلى الأمام ووضع قواعد ومعايير ملزمة قانونًا بشأن الكيفية التي يجب أن تتصرف بها البلدان. ​​ثالثًا ، يمكنهم المطالبة بالشفافية والمساءلة من الدول حول مدى استدامة حزم التحفيز الاقتصادي. رابعاً ، يمكن للمجتمع الدولي التنظيم والتنسيق الدعم المالي والتكنولوجي وبناء القدرات للدول الأكثر فقراً. وأخيراً وليس آخراً ، يمكن للمجتمع الدولي أيضاً تعزيز التبادل بين البلدان حول التدابير المتخذة وبالتالي التعلم الجماعي ".
تدابير الانتعاش الأخضر في السياسة المناخية الدولية
في ورقة المناقشة الجديدة "تسخير إدارة المناخ الدولية لدفع الانتعاش الأخضر بعد الوباء" ، خلص المؤلفون إلى أن السياسة المناخية الدولية يمكن أن تعزز الانتعاش الأخضر بعدد من الطرق
تقترح الورقة الإجراءات االتالية:
دعوة الدول إلى جعل جميع إجراءات التعافي الاقتصادي متسقة مع أهداف اتفاقية باريس
وضع مبادئ ومعايير محددة للتعافي الأخضر من أجل زيادة الدعم السياسي إلى أقصى حد والمساعدة في مواءمة الجهود على الصعيد الدولي
إنشاء عملية لمراجعة حزم التعافي وتنفيذها لدعم استدامتها وتعزيز تعلم السياسات والضبط الدقيق
يجب على البلدان المتقدمة أن تؤكد وتجدد التزاماتها الجماعية والفردية لتحقيق هدفها المتمثل في توفير 100 مليار دولار أمريكي على الأقل سنويًا للبلدان النامية ، والعمل على تحقيق هدف مالي طويل الأجل في سياق حزم التعافي الخضراء
يؤكد المؤلفون أنه بسبب تأجيل مؤتمر المناخ في غلاسكو ، فإن التوقيت الآن حاسم. يوضح لوكاس هيرميل ، منسق المشروع في وحدة أبحاث حوكمة المناخ العالمي في معهد فوبرتال: "يمكن أن تساعد إذا وضعت الحكومة البريطانية ، بصفتها مضيفة مؤتمر جلاسجو ، إجراءات التحفيز الخضراء على جدول أعمال المؤتمر في وقت مبكر. كما ندعو الدول إلى إحضار حزم التحفيز الخضراء التحويلية إلى مؤتمر المناخ ، وذلك من شأنه أن يبعث إشارة للحكومات بأن سياساتها الحالية سوف تخضع للتدقيق في جلاسكو ، ويجب على الدول الأخرى دعم الحكومة البريطانية في ذلك. بالإضافة إلى ذلك ، يمكن للدول المهتمة أيضًا القضية على جدول الأعمال في المنتديات الأخرى ذات الصلة مثل G20





ENFRWC Media Partner


Download the brochure and website

    

الشبكة المصرية
 تسع سنوات في خدمة القطاع الناشيء 
       ENFRWC Nine years serving emerging sector of Water & RE


ليست هناك تعليقات: