الثلاثاء، 25 سبتمبر 2018

إستقصاء عن جودة الخدمة الكهربائية Survey on the quality of electrical services










قامت الشركة القابضة لكهرباء مصر بالتعاقد مع " المركز المصرى لبحوث الرأى بصيرة " لعمل إستقصاء للرأى عن جودة الخدمة المقدمة المشتركين ورصد رضا العملاء عن كافة الخدمات المقدمة لهم .
الإستقصاء فى كل من شركتى مصر العليا ومصر الوسطى لتوزيع الكهرباء وذلك كمرحلة تجريبية لمدة شهر واحد تمهيداً لتعميمها على باقى شركات الكهرباء بعد أن تثبت نجاحها. بعض شركات التوزيع قامت بمجهودات ذاتية لعمل استقصاء للرأى وذلك بهدف رفع مستوى الخدمة .
قام قطاع الكهرباء بتطوير عدد (456) مركز خدمة من إجمالى (480) مركز ، ومن المستهدف الإنتهاء من تطوير المراكز المتبقية بنهاية العام الجارى .
تحسن ترتيب مصر فى مؤشر الحصول على الكهرباء من المركز (145) فى عام 2015 إلى المركز (89) فى عام 2018 أى بتحقيق تقدم (56) مركز ، كما تحسن ترتيب مصر فى تقرير التنافسية العالمية بالنسبة لمؤشر جودة التغذية الكهربائية من المركز (121) فى عام 2014 إلى المركز (63) فى عام 2017 أى بتحقيق تقدم (58) مركز.
جدير بالذكر تم تخصيص الخط الساخن (121) والذى يغطى كافة أنحاء الجمهورية ويعمل على مدار 24 ساعة لإستقبال الشكاوى الفنية والتجارية وتلقى البلاغات والرد على الإستفسارات عن الخدمات المقدمة للمواطنين ، تم إسناد الخدمة لشركة متخصصة لضمان الشفافية والمصداقية ، ويتم تقديم تقارير دورية يتم عرضها على الدكتور محمد شاكر وزير الكهرباء والطاقة المتجددة لمتابعة مستوى الأداء.

Egypt Electric Holding Company (EEHC) has contracted with the Egyptian Vision Research Center " Baseera" to conduct a survey of the quality of service ,furthermore monitor customer satisfaction with all services provided to them
Survey in each of the Upper Egypt and the Middle Egypt Electricity Distribution Company as a pilot phase for one month in preparation for circulation to the rest of the electricity companies after proving their success.
Some distribution companies have made a self-effort to conduct a survey to raise the level of service
The electricity sector has developed (456) service centers out of a total of (480) centers, and is intended to complete the development of the remaining centers by the end of this year
Egypt's ranking in the index of access to electricity improved by 145 in 2015 to 89 in 2018, achieving progress of 56 position . Egypt's ranking in the Global Competitiveness Report for the index of the electrical quality of the position improved (121) in 2014 to the position (63) in 2017, achieving progress (58) positions
It is noteworthy that the hot line (121) which covers all parts of the Republic and operates 24 hours to receive technical and commercial complaints and receive communications and respond to inquiries about services provided to citizens, was assigned to a specialized company to ensure transparency and credibility, and periodic reports are presented to Dr. Mohamed Shaker, Minister of Electricity and Renewable Energy to follow the level of performance
Such services are provided to raise the level of performance of 
companies and raise the level of service provided 

 سبع سنوات في خدمة القطاع الناشيء                                 

  ENFRWC Seven years serving RE & Water

ليست هناك تعليقات: