الجمعة، 7 يناير 2022

America : $64 billion market for wind, solar and other renewable energy sources أمريكا: 64 مليار دولار سوق طاقة الرياح والطاقة الشمسية ومصادر الطاقة المتجددة الأخرى

 








Renewable Portfolio Standards (RPS) require that a specified percentage of the electricity utilities sell comes from renewable resources. States have created these standards to diversify their energy resources, promote domestic energy production and encourage economic development

Renewable energy policies help drive the nation’s $64 billion market for wind, solar and other renewable energy sources. These policies can play an integral role in state efforts to diversify their energy mix, promote economic development and reduce emissions. Roughly half of the growth in U.S. renewable energy generation since the beginning of the 2000s can be attributed to state renewable energy requirements 

It’s worth noting that several states have expanded their policies to incorporate additional resources in recent years. There is now a distinction between a “Renewable Portfolio Standard” (RPS) and what some states have labeled as a “Clean Energy Standard” (CES). The difference between a RPS and a CES comes down to how a particular state defines what is a “renewable” versus a “clean” source of energy. Clean energy typically refers to sources of energy that have zero carbon emissions 

Some of those “clean” sources may not be considered “renewable.” For instance, under some CES policies, nuclear energy is considered a “clean” energy source because it is carbon-free; it is not widely considered “renewable,” however.  Conversely, biomass, which is an eligible resource under many state RPS policies, is considered “renewable” despite producing carbon emissions

In most cases, a CES policy will include an RPS as part of the requirement. For example, California enacted its CES in 2018, which requires the state’s utilities to generate 100% clean electricity by 2045. As part of the CES, the state RPS was increased to require 60% of electricity must come from renewable sources by 2030. Following that date and benchmark, the remaining 40% of the CES can be met by any qualifying clean energy resource. Most often, these are defined as any resource that is carbon-free or carbon-neutral

Iowa was the first state to establish an RPS; since then, more than half of states have established renewable energy targets. Thirty states, Washington, D.C., and two territories have active renewable or clean energy requirements, while an additional three states and one territory have set voluntary renewable energy goals. RPS legislation has seen two opposing trends in recent years. On one hand, many states with RPS targets are expanding or renewing those goals. Since 2018, 15 states, two territories, and Washington, D.C., have passed legislation to increase or expand their renewable or clean energy targets. On the other hand, seven states and one territory have  allowed their RPS targets to expire; an additional four states have RPS targets that expire in 2021



تتطلب معايير ملف الطاقة المتجددة (RPS) أن تأتي نسبة معينة من بيع مرافق الكهرباء من مصادر متجددة. وضعت الولايات هذه المعايير لتنويع موارد الطاقة لديها ، وتعزيز إنتاج الطاقة المحلية وتشجيع التنمية الاقتصادية.

تساعد سياسات الطاقة المتجددة في دفع سوق الأمة الأمريكية بقيمة 64 مليار دولار لطاقة الرياح والطاقة الشمسية ومصادر الطاقة المتجددة الأخرى. يمكن أن تلعب هذه السياسات دورًا أساسيًا في جهود الدولة لتنويع مزيج الطاقة لديها وتعزيز التنمية الاقتصادية وتقليل الانبعاثات. يمكن أن يُعزى ما يقرب من نصف النمو في توليد الطاقة المتجددة في الولايات المتحدة منذ بداية العقد الأول من القرن الحادي والعشرين إلى متطلبات الطاقة المتجددة في كل ولاية.

تجدر الإشارة إلى أن العديد من الولايات وسعت سياساتها لتشمل موارد إضافية في السنوات الأخيرة. 

يوجد الآن تمييز بين "معيارملف الطاقة المتجددة" (RPS) وما وصفته بعض الولايات بأنه "معيار الطاقة النظيفة" (CES). يتمثل الاختلاف بين RPS و CES في كيفية تعريف ولاية معينة لما هو مصدر الطاقة "المتجدد" مقابل "النظيف".

 تشير الطاقة النظيفة عادةً إلى مصادر الطاقة التي لا تحتوي على انبعاثات كربونية.

لا يتم اعتبار بعض هذه المصادر "النظيفة" "قابلة للتجديد". على سبيل المثال ، بموجب بعض سياسات CES ، تعتبر الطاقة النووية مصدر طاقة "نظيف" لأنها خالية من الكربون.

 لا يعتبر على نطاق واسع أنها "قابلة للتجديد" ، على العكس من ذلك ، تعتبر الكتلة الحيوية ، هي مورد مؤهل بموجب العديد من سياسات RPS الحكومية ، "متجددة" على الرغم من إنتاجها انبعاثات كربون.

في معظم الحالات ، ستشمل سياسة CES على RPS كجزء من المتطلب. على سبيل المثال ، سنت كاليفورنيا CES الخاصة بها في 2018 ، الأمر الذي يتطلب من مرافق الولاية توليد كهرباء نظيفة بنسبة 100٪ بحلول عام 2045. كجزء من CES ، تمت زيادة RPS للولاية لتتطلب 60٪ من الكهرباء يجب أن تأتي من مصادر متجددة بحلول عام 2030. فيما يلي في ذلك التاريخ والمعيار ، يمكن تلبية الـ 40٪ المتبقية من CES من خلال أي مورد طاقة نظيفة مؤهل. في أغلب الأحيان ، يتم تعريفها على أنها أي مورد خالي من الكربون أو محايد للكربون.

كانت ولاية أيوا أول ولاية أسست RPS ؛ منذ ذلك الحين ، وضعت أكثر من نصف الولايات أهدافًا للطاقة المتجددة. ثلاثون ولاية ، واشنطن العاصمة ، واثنين من الأقاليم لديها متطلبات طاقة متجددة أو نظيفة نظيفة نشطة ، بينما وضعت ثلاث ولايات وإقليم واحد أهدافًا طوعية للطاقة المتجددة.

 شهدت تشريعات RPS اتجاهين متعارضين في السنوات الأخيرة. من ناحية أخرى ، تقوم العديد من الولايات التي لديها أهداف RPS بتوسيع أو تجديد هذه الأهداف.

منذ عام 2018 ، أصدرت 15 ولاية وإقليمين وواشنطن العاصمة تشريعات لزيادة أو توسيع أهداف الطاقة المتجددة أو النظيفة. من ناحية أخرى ، سمحت سبع ولايات وإقليم واحد بانتهاء أهداف RPS ؛ أربع ولايات إضافية لديها أهداف RPS تنتهي في عام 2021.


https://www.ncsl.org/research/energy/renewable-portfolio-standards.aspx



الشبكة المصرية

 عشر سنوات في خدمة القطاع الناشيء 

       ENFRWC Ten years serving emerging sector of Water & RE



ليست هناك تعليقات: