وزارة الكهرباء والطاقة المتجددة تقدم آليات مختلفة للتيسير وتحسين طرق التواصل مع جمهور المشتركين
لتلقى الشكاوى المختلفة والبلاغات والاستفسارات
خدمة الخط الساخن 121 والذى تم تفعيله منذ أغسطس 2016 حيث تلقى هذا الخط
أكثر من 5,24 مليون مكالمة وتم الانتهاء منها وحلها بنسبة 99,98% خلال 27 شهر منذ
أغسطس 2016 حتى ديسمبر 2018
§بلاغات فنية 2835989 §شكاوى تجارية 160509 §إبلاغ القراءات 146197 §إبلاغ عن سرقات 11697 §إبلاغ عن أعمدة إنارة 60841 §استعلام عن متأخرات 7021 §حساب فاتورة 359 §استفسارات 527935
هناك بلاغات فنية وشكاوى تجارية جارى حلها ودراستها لعدد 1015 شكوى.
وجدير بالذكر أن خدمة الخط الساخن 121 تعمل على مدار 24 ساعة طوال أيام الأسبوع بجميع شركات التوزيع
على جميع أنحاء الجمهورية ، أحدي الشركات المصرية المتخصصة في خدمة العملاء ومراكز
الاتصال تقدم الخدمة طبقاً للمعايير العالمية
كما يمكن أيضاً إستخدام تطبيقات التليفون المحمول للتعامل مع كل ما يتصل من
فواتير الكهرباء سواء شكاوى أو تسجيل قراءة العداد وهي إحسب فاتورتك، وشكاوى
الفواتير وخدمات الكهرباء الذكية.
عند إرسال شكوى من فواتير الكهرباء من خلال تطبيقات التليفون المحمول يتبع
المشترك الخطوات التالية
تحميل التطبيق من Google Play Store أو App Store تحت إسم شكاوى
فواتير الكهرباء.
اختيار شركة التوزيع المختصة من واقع فاتورة الكهرباء حتى يتسنى الرد على
الشكوى بسرعة.
إدخال رقم الموبايل الذى سيتم التواصل من خلاله مع المواطن.
يقوم المواطن بتصوير الفاتورة التي يشتكى منها من خلال كاميرا الموبايل.
الضغط على زر "حمل الفاتورة من هنا" لتحميلها على التطبيق.
سيظهر بعد ذلك رسالة للمواطن بأنه تم استلام الشكوى وجارى العمل على حلها.
كما يتم تطبيق شكاوى فواتير الكهرباء أيضاً من خلال رسائل SMS إلى 91121
كما يتم تطبيق شكاوى فواتير الكهرباء أيضاً من خلال رسائل SMS إلى 91121
تلقت قنوات تطبيقات التليفون المحمول حوالى 2500 شكوى منذ إنشائها حتى الآن
هذا بالإضافة إلى الموقع الإلكترونى للوزارة والذى تلقى منذ إنشاءه عام
2012 حوالى 50 ألف شكوى وتم الرد عليها بالكامل
كما تم أيضاً الإنتهاء من حل حوالى 23 ألف شكوى عبر موقع بوابة الشكاوى
الحكومية.
تلقى الوزير حوالى 800 شكوى من خلال التواصل المباشر مع المواطنين وتم حلهم
بالكامل
Ministry
of Electricity and Renewable Energy provides various mechanisms for
facilitating and improving the means of communication with the public of
subscribers to receive various complaints, communications and inquiries via:
completed
and resolved 99.98 percent in 27 months from August 2016 to December 2018
There
are technical reports and commercial complaints being processed and studied amounted
1015 complaints
It is
worth mentioning that the Hotline 121 service operates 24 hours a day, seven
days a week, with all distribution companies throughout the country.
Operating
by one of the Egyptian companies specialized in customer service and call
centers provides service in accordance with international standards
Mobile
phone applications can also be used to deal with all of your electricity bills,
whether you have a meter or a meter reading, which is to calculate your invoice,
billing complaints and smart electricity services
When
submitting a complaint from electricity bills through mobile
Applications,
the subscriber follows the following steps
Upload
the app from the Google Play Store or App Store under the Electricity Billing
Complaints
Choose
a competent distribution company from the reality of the electricity bill so
that the complaint can be answered quickly
Enter
the mobile number to communicate with the citizen
The
citizen filming the bill complained of through the mobile camera
Click
the "Download Invoice Here" button to upload it to the app
A
message will then appear to the citizen that the complaint has been received
and is being processed
Electricity
bill complaints are also applied via SMS to 91121
Mobile
application channels have received about 2,500 complaints since its
establishment so far
This
is in addition to the website of the Ministry, which since its establishment in
2012 has received about 50 thousand complaints and was
answered in full
Electricity
bill complaints are also applied via SMS to 91121
Some 23,000
complaints have also been resolved through the government complaints portal
The
minister received about 800 complaints through direct contact with the citizens
which completely dissolved
الشبكة المصرية
سبع سنوات في خدمة القطاع الناشيء
ENFRWC Seven years serving RE & Water
ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق